Volvo ontwikkelde een nieuw platform waarop het nieuwe, kleinere modellen gaat bouwen: Compact Modular Architecture (CMA). De eerste auto van dit platform is de XC40. En dat belooft veel goed. Heel veel goeds.
Toen er foto’s uitlekten van het prototype van de nieuwe XC40 laaide het enthousiasme al op. Maar toen het model officieel gepresenteerd werd vielen de monden open. Van Volvo-fans, van autokenners én van de concurrentie. De nieuwe Volvo XC40 gaat namelijk met heel wat modellen de concurrentie aan. En overtroeft ze makkelijk, als je het ons vraagt.
Het klinkt logisch, maar toch wordt het weinig gedaan: autorijders betrekken bij het ontwerpen van nieuwe modellen. Bij de nieuwe XC40 werden ze wél gehoord. Dat resulteerde in veel handigheidjes in het interieur: slimme opbergmogelijkheden, haakjes om bijvoorbeeld een tas aan te hangen, een afvalbakje tussen de stoelen en een goede plek voor je telefoon.
Zoals we van Volvo gewend zijn, wordt er doorlopend gesleuteld aan de veiligheid. Daarom is de XC40 bijvoorbeeld verkrijgbaar met Pilot Assist, City Safety, Run-off Road Protection, Run-off Road Mitigation, Cross Traffic Alert met Auto Brake en een 360-gradencamera. Het is een compact model, maar met alle veiligheidsopties van de grotere modellen, zonder echt ruimte in te leveren. Een optelsom die een goede toekomst voor de XC40 voorspelt.
© Autobedrijf Wassenaar – Privacy Statement Disclaimer | Realisatie door Basticom